Äntligen apportering


142967-81

Idag har vi för första gången på riktigt länge tränat lite apportering :-) Malin, Oscar, jag & Henke tog en tur ut till Häckeberga. Det va så kul! Henke blir ju så lycklig när han får komma ut i skogen, för det har han inte varit bortskämd med den sista tiden. Markeringar, linjetag, stadga & passivitets träning blev det. Å det där med stadgan får vi nog ta ett par steg tillbaka i träningen, Henke hade väldigt bråttom & det blev ett par "tjuvningar" Men det är ju inte så konstig...... har man inte tränat på 4 månader så kan man säga att motiviationen att apportera är på topp.
Precis som att jag behäver torr-gå i lydnaden, behöver jag träna mig på att kasta merkeringar, -Eller vad säger du Malin? ;-) Det blir för dyrt annars att köpa ny dummies för alla man kastar bort.

Oscar gjorde ett par bra merkeringar där han fick springa över ån och klarade det alldeles galant, med avlämning innan han skakade på sig. Herrarna tillsammans skötte sig oxå utmärkt, vilket är himla roligt att se.

142967-79 142967-80
Här har vi tränat...........                                        Oscar i vattnet

142967-82

Malin hon kan kasta hon ;-)

Annars i veckan som gått så har lydnads kursen hos Heinz äntligen dragit igång, så där kommer vi att befinna oss dom närmaste onsdagarna. På söndag ska vi spåra......
-GLAD PÅSK-
önskar vi er alla

Kommentarer
Postat av: Linda

GLAD PÅSK! till hela familjen önskar vi på bankerudsgatan.

2007-04-06 @ 16:12:37
Postat av: Malin o Oscar

Vilken träning!!!! Visst är det härligt att vi kan gå ut med hundarna utan en massa gruff och grymt!!

Sedan att träningen går bra är ju bara ett +!!

Tack för alla bra tips:) Vi får nog köra lite kastträning med dig men Henke skötte sig bra m tanke på att han inte har apporterat på JÄTTELÄNGE.

ÄR nöjd med Oscar också som du sa så har det hänt en hel del på detta halvår jag har haft honom nu men man blir ju lätt lite blind och vill ju bara se jätteframsteg hela tiden men då är det kanon med en kompis som du som väcker en och faktiskt talar om att man skall vara nöjd!!

KRAMAR KRAMAR o åter KRAMAR
Malin och en trött Oscar

Postat av: Therese

Hej Emma & Henke!
Vad bra det känns att läsa att det är fler än jag som har vissa kasta-dummysar-problem.... =) Det är fler än 1 gång som Nicke har fått hämta ner dummysar som jag har parkerat i träd! Vi borde kanske gå en kurs i hur man kastar en dummy, du & jag? =))
GLAD PÅSK önskar vi er! Kram!

2007-04-07 @ 14:31:40
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Malin

GLAD PÅSK PÅ ER!! Kramar kramar kramar ;o)

2007-04-07 @ 17:03:07
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Ia & Kelly

Här är en till som är urdålig på att kasta. Brukar be min brosa om hjälp.
Glad Påsk.

2007-04-07 @ 19:25:03
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Usch, jag är inte heller nån höjdare på att kasta :(
Får väl öva lite utan hund... Hoppas ni har en bra påsk och att spåret går bra idag!

2007-04-08 @ 11:55:35
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback