Henke fattas mej.....

2008 börjar med ett väldigt svårt beslut....

Efter ett år som för Henkes del började med en operation med lååång återhämtning och där resterande månader har inneburit antibiotika kurer & tratt som avlöst varandra för att han haft svåra eksem så var vi hos vår veterinär strax innan jul för en utredning. Resultatet visade att han har en allergi mot "stafylokocktoxin".

Med ett år av mycket sjukdom i ryggen och där jag har sett hur dåligt han mått av alla dessa "kurer" så har jag fattat ett för mej otroligt svårt beslut, att det är bäst för min älskade gosse  är att få somna & komma till "hund-himlen".....

image393


Henke är värd ett liv fullt med träning och aktivitet och inte mediciner eller sprutor.....så därför vet jag att det är rätt beslut som jag fattat. Men det kommer att bli väldigt  tomt utan honom.


Han har gett mej så otroligt mycket denna fantastiska hund! Jag har lärt mej massor kring träning, fått ett intresse för jakten =) men främst har jag fått  vänner för livet!!!

Så idag har Henke somnat i min famn....


TACK alla ni som stöttat mej i detta svåra beslutet, ni är för mej ovärdeliga....


Vilken lycka....

Jag kan bara inte låta bli att blogga om min dag idag och då är är det inte om mina hundar utan om KARIN & DIESEL!!!  
Idag åkte jag och Malin rysligt tidigt mot Göteborg & MY DOG. Väl framme bestod dagen viktigaste uppgift av att följa Karin & Diesel.... Och vilken dag!!! Det va spännande redan i öppenklassen och jag jublade med gåshud på hela armarna när  Karin vann klassen med CK. Ni skulle sett hur glad hon blev. image389

Men dagen blev bara blev bara bättre. I bästa hane var dom från början 17 hundar, Karin va kvar bland de 5 sista, blev framplockad till 3:e plats efter 2 "champinjoner" och då fick jag hjärtklappning. Som tur vad stod Diesels farmor där så jag kunde hålla lite i henne. Sedan tänkte domaren en stund till & då åkte hon ner på 4:e  *SUCK* innan alla skulle springa sista varvet.... Karin som alltid ger 100% "sprang på" med sin vackra Diesel OCH DÅ fick hon igen flytta fram till 3:e platsen. Sen var det klart.... Team Movie-star fick sitt första CERT!!     image391

Då kom mina tårar.... Ni skulle ha sett Karin´s lycka (och min oxå förstås)!!! OFÖRGLÖMLIGT!! 

Så här är dagens cert-hund (kortet är "stulet" från gossens hemsida, SORRY Karin jag var tvungen)

image387image388

Efter många grattis kramar & pussar och fotografering, så avslutatde jag & Malin dagen med en helt nödvändig shopping-runda =)

* ett grönt retriver-koppel med matchande snodd & visselpipa
* ett brunt utställningskoppel
* en puff
* ett täcke
* två fällar

Inte illa va??

Som avslutning för TEAM MOVIE -STAR  image392