Vilken lycka....

Jag kan bara inte låta bli att blogga om min dag idag och då är är det inte om mina hundar utan om KARIN & DIESEL!!!  
Idag åkte jag och Malin rysligt tidigt mot Göteborg & MY DOG. Väl framme bestod dagen viktigaste uppgift av att följa Karin & Diesel.... Och vilken dag!!! Det va spännande redan i öppenklassen och jag jublade med gåshud på hela armarna när  Karin vann klassen med CK. Ni skulle sett hur glad hon blev. image389

Men dagen blev bara blev bara bättre. I bästa hane var dom från början 17 hundar, Karin va kvar bland de 5 sista, blev framplockad till 3:e plats efter 2 "champinjoner" och då fick jag hjärtklappning. Som tur vad stod Diesels farmor där så jag kunde hålla lite i henne. Sedan tänkte domaren en stund till & då åkte hon ner på 4:e  *SUCK* innan alla skulle springa sista varvet.... Karin som alltid ger 100% "sprang på" med sin vackra Diesel OCH DÅ fick hon igen flytta fram till 3:e platsen. Sen var det klart.... Team Movie-star fick sitt första CERT!!     image391

Då kom mina tårar.... Ni skulle ha sett Karin´s lycka (och min oxå förstås)!!! OFÖRGLÖMLIGT!! 

Så här är dagens cert-hund (kortet är "stulet" från gossens hemsida, SORRY Karin jag var tvungen)

image387image388

Efter många grattis kramar & pussar och fotografering, så avslutatde jag & Malin dagen med en helt nödvändig shopping-runda =)

* ett grönt retriver-koppel med matchande snodd & visselpipa
* ett brunt utställningskoppel
* en puff
* ett täcke
* två fällar

Inte illa va??

Som avslutning för TEAM MOVIE -STAR  image392

Kommentarer
Postat av: Malin, oscar och Zolo

Vi kan inte annat än hålla med i ovanstående, mina ögon var oxå fyllda av lyckotårar:)

Kan bara säga två ord: VILKEN DAG, trevligt sällsap och en fantastiskt spännande och trevlig utställning, tack vare TEAM MOVIESTAR!!!!!!

KRAM o gonatt

Postat av: Lotta, Troja & Puma

Oj oj oj ... VILKEN DAG ni fick i Götet ! Jag ryser var gång jag läser om detta och jag vet att Karin är så lycklig över att just DU var på plats !!!

Hoppas vi ses SNART !!!!!! Tyvärr ställde vädret till det för min dag med Bittan, Karin & Certhunden, men det går väl fler tåg. Jag ska få en skiva inspelad från dagens lydnadspass... sen kan jag sitta skönt i soffan och studera vilka detaljer som behöver slipas på *fniss*

stor stor KRAM till dig Emma och pussa på grabbarna från oss

2008-01-06 @ 00:21:45
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sara

Oj, vad roligt! Får passa på att gratta Karin och Diesel här då!!! Och vilken superläcker bild! Har du tagit den?
Kramar från oss alla

2008-01-07 @ 10:57:21
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se
Postat av: Cilla med Tuva

Hej Emma!
Hoppas livet är bra med dig! Vill bara meddela att jag nu är en aktiv bloggare, hur har man klarat sig utan blogg tidigare :-) Vi ses snart hoppas jag.
Cilla

2008-01-09 @ 20:24:17
URL: http://www.tuva.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback