"skatt-jakt" =)

Idag har vi varit ute i skogen för att spåra igen & vår duo från förra veckan har utökats till en trio, jag, Malin & Malin.   Jag jobbade till 12 och hade sån lyx att M & M redan hade lagt spåren (bland nässlor & tagg-buskar idag) & rastat min hund när jag kom hem!! Tack! =)  ni e´för gulliga... Så ut i skogen bar det iväg,

Fido var först ut, jätte roligt att se honom i spåret (det var första gången för mej) & han var verkligen duktig.

Sedan var det Oscars tur.... Han löste sin uppgift men var lite mer okoncentrerad idag jämnfört med förra veckan.

Henke var laddad till tänderna så han fick sitta passiv lite x-tra i bilen innan det var dags. Väl i spåret gick han i sitt vanliga tempo nästan hela vägen, fick lite bråttom en sträcka. I första vinkeln sneddade han lite annars tog han även dom jättebra!!  Och fram till "skatten" hittade han.... Mamma´s guld-gosse!! =) 

image277

image278

image279

image280


Vilken dag!!

Igår var det äntligen dags att åka till Anneli & Kennel Flatterhaft för att hälsa på vår nya valp som ska heta Skott. Vi möttes av 9 underbara valpar som var ute för första gången..... Det blev ett härligt besök med massor av mys & goa skratt. Vi vet inte vilken valp som vi ska ha än det hjälper Anneli oss med, men jag kan väl säga att det är ett par som kände lite x-tra för igår =) Alla valparna var fantastiska & hanarna skiljer sig än så länge inte jätte mycket från varandra så nu är det 3 veckors ytterligare vänta tills  det är dags att hämta honom... Det va inte lätt att slita sej men eftersom att vi hade lovat barnen en tur på Liseberg så kunde vi inte stanna hela dagen.

Väl på Lisebeg insåg vi INTE var ensamna utan att alla sveriges scouter var där.... Som tur var så ville inte dom åka kaffekoppar eller nyckelpigan =) så där var det bara vänte tid på 10min. Med trötta ungar & stumma ben så åkte vi hemåt för att hämta Henke & Oscar hos Malin där dom hade roat sej hela dagen. Tack Malin för hjälpen!! Idag är det fam Björklunds tur att besöka Flathult för första gången, spännande.....

Kameran var självklart med &  här kommer en massa bilder på alla valparna. Titta & njut.....

image265
Pappa Japan var självklart med!!

image266

image267

image268

image269

image270

image271

image272

image273

image274

image275

image276




hej & hå bland buskar & snår....

142967-259

Idag har jag & "Oscar-Malin" spårat med Henke & Oscar. Malin som har bevisat mer än en gång att hon är en fena på spår-läggning hade lagt ett riktigt ordentligt spår i Häckeberga som fick ligga i ungefär 1,5 timme (vi åt lunch under tiden).

 Henke var först ut idag (dom går samma spår gossarna) Han visste precis vad som väntade när jag tog fram selen... Väl framme vid påsläppet hade han lite "myror i byxorna" men när jag satte på honom så startade han som vanligt i sitt lugna tempo. Han löser uppgiften bra även om jag tycker att han ibland har huvudet lite väl högt. Det är härligt att följa hunden i linan & se honom arbeta!! =)

142967-261

Idag tycker jag att han löste både vinklar & bloduppehåll  med ett bra, jämt  tempo. Med tanke på hur längesedan det var vi faktiskt spårade kan jag inte vara mer än nöjd....  Efter att ha jobbat sej igenom hela spåret som gick i både löv & barr skog, över bäckar & stenrös så var det en trött Henke som äntligen hittade klöven väl gömd under en gran....
142967-262
trött kille med lång tunga =)

142967-263
dagens skatt, alldeles ny hjort-klöv!!

Imorgon drar vi till Flathult & Anneli för att för första gången hälsa på Åttan, Japan & alla valparna som nu är 5 veckor!! Så snart blir det nya härliga bilder på små brunisar.....


Ida 6år!!

142967-258
Idag är ingen vanlig dag, för ida´är det Ida´s födelsedag!! HURRA, HURRA, HURRA!!

Detta firas med presenter & födelsedags meny.... mormors köttbullar + pasta & en prinsess tårta som Ida & moster Malin bakade igår....

Lomma beach i september

Idag har vi tagit en härlig promenad på Lomma beach tillsammans med Malin & Oscar. Hundarna hade riktigt roligt både på land & i vatten..... vilket är x-tra roligt att se eftersom att dom inte var så förtjusta i varandra från början. Det var två trötta, blöta & sandiga gossar som vi lastade i bilen vid hemfärd! Här kommer massor med härliga bilder från dagen.... hoppas ni orkar kolla!

image246

image247
Apporterings viltet höll sig på behörigt avstånd =)

image248


image250

image251

image252
Strand-fynd!

image253

image254

image255

image256

image257

ja vet att jag e´partisk ;-) men åå så vacker han är!!



Härlig promenad i solen....

Vilket underbart höst  väder vi fick i eftermiddag.... Efter att jag lämnat Ida på gympan så träffade jag Freddy med taxarna Ove & Ivar för en promenad över. Gottfrid var oxå med som sällskap & x-tra styrketräning på Freddys rygg. Han stod även för underhållning hela promenaden! =)

142967-242

Gottfrid & Fredrika

142967-245

Ivar & Ove

Vi gick över Risen & in i skogen. Det var längesedan vi gick där eftersom att det är bete för en hel del hästar & kor under sommaren. Några "bevis" på detta fanns kvar i form av häst-skit, ko-blajor & men mindre flock kor. Dom höll sej som tur var på behörigt avstånd, fullt upptagna med att äta!  (det är inte mitt favvo djur direkt!!)

142967-244

Henke njöt i fulla drag med många långa race.....

142967-241

142967-243




"Valp-sjuk" ;-)

Oj,oj,oj idag är jag valp-sjuk!! Tänk att veckorna känns såå långa! =)
Tyvärr så har jag inge valp bilder på Henke, men jag hittade några på Anneli´s sida som jag "lånade".  Dom är på Henkes mamma Böna & alla valparna. Vem som är vem får man själv gissa?!

Här är valparna 1 vecka gamla...
image236
image239
image240
Karin tror att den stora valpen är Henke...   ;-)

Här är dom 3 veckor
image237
Kan det vara gosse Larsson som kommer smygande? ;-)
image238

Ja bli man inte sugen så säg....