hej & hå bland buskar & snår....

142967-259

Idag har jag & "Oscar-Malin" spårat med Henke & Oscar. Malin som har bevisat mer än en gång att hon är en fena på spår-läggning hade lagt ett riktigt ordentligt spår i Häckeberga som fick ligga i ungefär 1,5 timme (vi åt lunch under tiden).

 Henke var först ut idag (dom går samma spår gossarna) Han visste precis vad som väntade när jag tog fram selen... Väl framme vid påsläppet hade han lite "myror i byxorna" men när jag satte på honom så startade han som vanligt i sitt lugna tempo. Han löser uppgiften bra även om jag tycker att han ibland har huvudet lite väl högt. Det är härligt att följa hunden i linan & se honom arbeta!! =)

142967-261

Idag tycker jag att han löste både vinklar & bloduppehåll  med ett bra, jämt  tempo. Med tanke på hur längesedan det var vi faktiskt spårade kan jag inte vara mer än nöjd....  Efter att ha jobbat sej igenom hela spåret som gick i både löv & barr skog, över bäckar & stenrös så var det en trött Henke som äntligen hittade klöven väl gömd under en gran....
142967-262
trött kille med lång tunga =)

142967-263
dagens skatt, alldeles ny hjort-klöv!!

Imorgon drar vi till Flathult & Anneli för att för första gången hälsa på Åttan, Japan & alla valparna som nu är 5 veckor!! Så snart blir det nya härliga bilder på små brunisar.....


Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

Tack för att ni släpade ut oss idag, men jag kan inte lova att Henke får mycket motion imorgon för jag vet inte om jag kommer att kunna röra mig:)
Tack världens bästa Emma & Henke för en trevlig eftermiddag.
KRAMKRAM

Postat av: Sara, Östen och Sudden

Åh vad mysigt ni får det imorgon! Pussa på alla goa valpar från oss!!! Ser fram emot färska bilder på de små godbitarna sen!
Kramar och nospussar

2007-09-21 @ 21:12:31
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Åh.... antar att du just nu har fullt upp med att pussa på alla småbebbarna :). Så spännande ~ det är ju bara 3 veckor kvar tills du får hem din goding !!
Kraaaaaaaaaaaaam

2007-09-22 @ 15:42:14
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback