Dubbel-kommando & hemläxa

142967-93

Så var det dags för "Heinz-kursen" igen....... Underbara onsdagar =) Är riktigt nöjd med träningen idag, inte bara för att han gick bra utan oxå för att jag fick reda på att jag gör "omedvetna dubbel-kommandon" i halterna. Hur ska man få reda på det om ingen talar om det för en?

Platsliggningen gick bra & inget snusande utan han låg lugnt även om hunden bredvid gick upp. Sedan tränade vi fritt följ, svängarna fungerade bättre men Heinz med sin granskande ögon upplyste mej om att jag i varje halt vrider min axel och det rättar sig Henke (så klart) efter när han sätter sig. Så när jag stannade med axlarna stilla så satte han sig snett........ Det blev HEM LÄXA på det.

Vi gjorde även ställande och läggande under gång och det finns även en del att "fila" på där......... Så det är bara att sätta igång och göra ett tränings schema för den närmaste veckan med start imorgon!

Kommentarer
Postat av: Malin

Henke tyckte säkert att det var härligt att tassa runt i gräset utan "punka".. Ja du, Emma.., dom där attans grejerna man gör utan att tänka på det! Men det filar du säkert bort!

Postat av: Ulrika och Russin

Hallo!
Tack för att du grattade min älskling pa födelsdagen. Hon fick en fin dag med mycket lek och dummyträning.
Vad duktiga ni är med träningen. Jag hade gärna oxa viljat ha en tränare som ser allt som är fel. Jag hoppas jag hittar en bra tränare sa smaningom. Ha det bra. Vi hörs
Kramar och nospussar
Ulrika och Russin

2007-04-19 @ 08:12:50
URL: http://chokladrussin.at/russin
Postat av: Malin (Oscar)

Då får jag väl börja med att granska dig kritiskt i fortsättningen så vi får rätt på de omedvetna dk:na....

Hojta bara när du vill ha hjälp för då vet du att vi kommer. Jimmy var ju en ypperlig barnvakt!!!!

KRam kram

2007-04-19 @ 11:30:22
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Lina S

Ni är så himla duktiga! Blir så inspirerad. Längtar tills jag också kan börja träna sådär på allvar. Än så länge är ju allt på lek.

Och herregud vilken snygging han är, Henke. Vilken bild!

Kram från ett spöregnigt Värmland

2007-04-19 @ 15:39:45
URL: http://www.hundbiten.bloggagratis.se
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Det ska bli sååååååå roligt nästa helg !! Vi ser framemot att få välkomna er här uppe i "norr" !!!
Träna på nu så ses vi om en vecka !

Kramar från Lotta & tjejerna

2007-04-20 @ 11:06:40
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sara

Vad kul att det går så bra för er båda!!! Visst är hundträning det roligaste som finns?!? Nja, inte riktigt jämt kanske, men för det mesta. Tur man har två hundar så man inte behöver nöta på samma stackare varje gång andan faller på... ;-)
Kramar från Sara med bojsen

2007-04-20 @ 12:06:17
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Terese & Gus

Duktig kille du har, som spårar så fint!:) Är sååå avis på dig o Karin som ska få sån proffshjälp! Hoppas ni får ett kul internat!;)

Men det låter som om du hittat bra tränare nu oxå, det är otroligt vad detaljer de kan se som man själv inte hade en aning om..;)

Ha en skön helg!

Kram Terese

2007-04-21 @ 01:33:47
URL: http://brandwold.se/gus.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback