Duktig kille......


142967-83

har han varit min gosse idag!  ;-) han tycker att detta med spåret är så roligt och han har stora förväntningar det märks redan när man packar väskan på morgonen. Väl framme i Fulltofta går det inte att ligga i bilen utan han sitter givakt rakt i ryggen och bara väntar. Och idag fick han faktiskt gå två spår, det första hans eget ett lite kortare med en vinkel som gick för lätt så där så att han inte var koncentrerad ordentligt. Då tyckte Ann att han kunde gå i Elliot´s spår när han var färdig. Detta var mycket längre, fler vinklar och bloduppehåll och det gick strålande!! Tänk att få leta efter den goa skanken två gånger på samma dag - Vilken lycka =)

Så idag var han riktigt trött när vi kom hem
image84
Då är det skönt att ta en tupplur;-)

Måste oxå berätta vad min arbetsglada gosse gjorde igår...... Som vanligt så firade vi påsk hos mina föräldrar och det är tradition att man får leta efter sina påskägg i trädgården.
Så min syrra hade gömt ägg till Fille, Ida & lilleman Jens (min brorsa) väl, nästan för väl så efter en bra stund så tröttnade barnen på att leta. Så Ida ville ha hjälp så jag föreslog att hon skulle be Henke. Dröm om min förvåning när hunden på sök kommandot plöjer iväg och på under 1min hittar ungens påskägg. Tur att han släppte på loss kommando innan han hann sätta i sig allt godiset. Ja sedan tog det inte lång stund innan han hittade FIlles ägg me´. Han fick hittelön av barnen som snällt bjöd honom på innehållet i ägget så han vek inte från deras sida igår kväll ;-)

Kommentarer
Postat av: Ann & Elliot

Hej!
Javisst gick det bra idag?Jag såg att han verkade lite väl självsäker på sitt eget lätta spår.Typ Jag kan själv!
Så det var ju bra att han fick prova på Elliot´s spår oxå.Vi fortsätter i den stilen=0)

2007-04-08 @ 19:14:29
Postat av: BittanBittan

Halloj på er!!
Nu är det inte länge kvar.......ska bli kul & få hit er för drillning!!
Ha en fortsatt Glad Påsk!!
Kram/B

Postat av: Malin (Oscar)

Kul att det går bra... Nu skall vi bara hitta en dag som ni kan visa oss all er kunskap så att Oscar också kan få bli lika trött som Henke, det skulle han behöva.

Hoppas att ni inte regnar bort idag.

KRAMIZ

2007-04-09 @ 09:01:32
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Sara

Jättekul att ses idag! Men det blev inga bilder på Sudden väl?

Tänk vad mycket bra saker man kan ha flattar till!!! Jag brukar sätta Östen på att leta upp borttappade klädnypor och dukfästare (såna där metallsaker som man sätter fast dukar med) i trädgården. Själv kan jag omöjligt hitta dem, men för en liten flattenos är det inga problem alls!

2007-04-09 @ 16:40:38
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Malin

Kul att det går så bra med viltspåret, alldeles utmärkt aktivitet för Henke som fortfarande inte kan bröta på för fullt. Doggy längtar efter en busrunda i skogen med Henke (psst! Jag har massor av fler ställen att visa dig... /Doggy) Skönt att inte lillebror kan hänga med till skogen än he he he Kram på er!

2007-04-09 @ 21:24:23
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Terese & Gus

Hej!

Tack så mkt:) Jag håller med Karin, fixa riktigt hemsida hihi! Vilken SÖT bild på Henke som ligger på rygg och sussar=) Nu ska vi fixa en hemsida till kräsna Karin..;) Skönt med en hund som söker påskägg på kommando:D kram från oss!

2007-04-10 @ 14:49:06
URL: http://brandwold.se/gus.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback