Vilken lycka!!!

image74
LP1 FLATTERHAFT MOVIE STAR
Idag har jag och Henke varit på viltspårs kursen summering kommer lite senare för först vill vi säga -
GRATTIS!! till Karin & hennes underbara Flatterhaft Movie Star som idag tog hem sitt tredje 1:a pris och titeln LP1
Hon är så väl värd detta efter all träning..... Önskar att jag hade varit där för att se hennes glädje skutt ;-)
Skam den som ger sig........ (bilden har jag "lånat" på Karins hemsida)

Vi har som sagt varit i Fulltofta & spårat med kursen, och jag kan utan tvekan säga att min hund uppskattar denna träningen & har fattat vad det handlar om :-) För när jag tog ut honom ur bilen idag så struntade han fullständigt i dom andra inklusive löptiken utan satte näsan i backen redo att börja. Efter en stunsd passivitets träning och fika så var det dags att gå spåret som idag vart betydligt längre än förra gången(fråga inte hur lång, jag har grymt dålig uppskattnings förmåga)
Idag var han koncentrerad från det att jag satte på honom selen(som förresten fungerade alldeles utmärkt) och visade på spåret. Lungt och sakta spårade han hela vägen över en liten sten mur och allt. Idag var det heller inga tveksamheter ang om skanken var hans eller inte utan han tog den stålt och bar den högt hela vägen till bilen. Tvyärr hade jag ingen kamera med mig utan idag fick det bli en gammal bild. -Min lilla puss-gurka!!

image75

Kommentarer
Postat av: Malin (Oscar)

Vi instämmer i GRATTIS Karin o Diesel!!! Detta är ni väl värda.

Så bra att det går bra i spåret nu och att henke tycker att det är superkul är det ju ingen tvekan om !!!!!

KRAMIZAR

Postat av: Karin & Diesel

Tack snälla goa rara Emma för fina ord och äkta glädje. Det är så skönt att ha fina vänner som finns där för en i med- och motgång. När vi kom hem stod det blommor utanför dörren.. från T1!
Ni är för goa allihopa.
Kul att Henke tycker det är skoj i spåret.. inga problem att döpa om honom till SVCH LPI Flatterhaft Mr Perfect =)

KRAM KRAM från oss två tröttisar..

2007-04-01 @ 21:06:07
URL: http://www.movie-star.se
Postat av: Malin

Doggy undrar när Henke hänger med o spårar..??

2007-04-01 @ 21:31:49
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Frida

Hejsan tjejen!

Hoppas allt är bra med dig.

Och vad roligt med viltspårkursen. Jag har kommit med på viltspårsprov och är så nervös inför detta hoppas det går bra måste hårdträna nu.

Vi höres och synes snart hoppas jag.

Kram

Frida

Ps: Skall vi planera in en träningshelg hos mig och en träöningsdag hemma hos dig?

Ds

2007-04-02 @ 08:46:41
URL: http://www.frida-andersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback