Årsträffen -07

Nu är vi hemma efter en härlig helg på Flathult! Det är lika bra att jag erkänner att det blev inte mycket fotograferande denna helg.... Här kommer en summering av allt som hänt.

Lördagen startade traditions enligt kl.9 med nationalsång & gammel dansk  "USCH" alldeles för tidigt på morgonen! =)  Sedan drog det igång... Jimmy var snäll & ställde upp som kastare så han traskade ut till sin ruta så jag passade på att kolla in upplägget innan vi gick ut. Eftersom att Jimmy kvackade & kastade hela dagen blev det inga bilder från jakt stigen.

För att sammanfatta allt så kan jag bara säga att Henke va såå duktig!! Vi tog poäng på 6 av 7 rutor och han skötte sig gallant! Vilken hund jag har! Båda söken gick jättefint och han plockade in apporterna snabbt och snyggt utan "olater" trots att andra gjort både det ena & det andra i rutorna. Han löste enkel & dubbel markeringa snabbt.... Dirigeringen måste vi träna mera på... Han gick fint fotgående, va tyst, stadig trots massor med störning, människor, hundar & vissel signaler,  vad mer kan man begära?   ÄLSKADE HENKE!!

På efter middagen var det dax för den prestige fulla STINK tävlingen, stopp & inkallnings säkraste hund. Här ska man stanna hunden på pipa inom ett litet område och sedan kalla in den snabbast vinner. Det kastades en apport precis vid stopp rutan som hunden skickas på, sedan ska hunden stannas i rutan och snabbt kallas in.

142967-214

142967-215

Henke stannade faktiskt på min stopp-signal men lite för sent så han hamnade utanför rutan, sedan kom han snabbt på min inkallnings signal. Duktig kille!
Kvällen bjöd på en riktig fest, med grillning, "dryck" =) och sång! Här har ni min bords herre...

142967-217
Farbror brun "Japan"
Han tröttnade på samtal ämnet efter en stund..... =)
142967-216

Efter iaf några timmars sömn så va det dax för dagens utställning. 16 hanar deltog i öppen klassen, vi blev inte placerade men kritiken var jätte fin & i mina ögon är han perfect!

142967-213

Hane av större modell med goda propotioner, vackra linjer, vackert huvud, vacker hals (Tack Karin för trimmningen)
Väl anlagd skuldra, bra överarm, bra överlinje. Bra lår och starka hasor. Mycket bra pälskvalite, mycket bra benstomme, rör sig bra från sidan, paralellt fram och bak. Bra mentalitet.

Trötta och jätte nöjda körde vi hem för att hämta barnen som varit tillsammans med mormor & morfar. Nu är det natti,natti för imorgon börjar jag jobba efter min semester.....



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad duktiga ni har varit!! Impad att se att du ställde honom själv, det var väl inga problem?! Tror jag vet vad du pratade med Farbror Brun om ;o) *fnissar* Vi hörs imorgon! Kram på er!

Postat av: jenny å loffe

Hejsan!
Låter som ni har haft en underbart rolig helg,,,
Ha en bra vecka!
//Jenny och loffe

2007-08-05 @ 22:31:05
URL: http://hundkatt.com
Postat av: Sara

Vilken härlig helg ni har haft!!! Och så duktig - och fin - Henke varit/är! Verkligen roligt att det gick så bra alltihop, när får vi se er ute tillsammans på workingtests och jaktprov?!?
Kramar från Sara och flatfnattarna

2007-08-06 @ 00:03:35
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Malin o Oscar

Jättebra jobbat båda två:)
Ni är ju helt klart bäst och han e helt klart Mr Perfect.
Kram kram

2007-08-06 @ 12:08:05
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Carola

Hejsan
Tackar för grattiset i våran gästbok,just nu känns det lite moloket men jag gaskar upp mig snart :)
Synd att jag inte fick mer tid med dig och Henke men du vet ju varför.
Ett jätte grattis till eran Jaktstig och Utställningen det här bådar gott.
Nästa år hoppas jag att vi får mer tid ihop, blir det Elit då för eran del !!! Nya mål skall sättas.
Träna nu på flitgt jag vet att ni kan.
Många bamse kramar
/Carola Kajsa och Ina

2007-08-06 @ 13:48:48
URL: http://paintitblack.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Gumman!
Det var lika gott att få krama om & tjöta med dig!
Du & Henke var JÄTTEDUKTIGA & det var ju faktiskt jag som lurade dig till den där låånga dirigeringen!!
Kramiz//B

2007-08-06 @ 22:04:47
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Åh vilken DUKTIG & HÄRLIG Henke du har :) !! Låter som ni haft en alldeles alldeles underbar helg på Flahult !!! Vad rolig STINK-tävlingen verkar, DEN skulle jag vilja prova någon gång. När vi ses måste du visa och låta mig prova ;).
Ser också att ni varit ute på en härlig tripp med barnen OCH att det är Lydnadstävling på G !!! Vi håller tummar & tassar. Själva drar vi först till Ronneby på utställning på lördag... och sen upp till Askersund på söndag !
Kraaaaaaaaaaam på dej goa Emma, och pussa på Henke från mig & tjejerna

2007-08-06 @ 23:21:48
URL: http://www.friden.de
Postat av: Ulrika med Russin

Hej på er!
Ja, Du och Henke var jätte duktiga och snälla som lät oss dubutanter titta på er vid varenda ruta. Jätte fint arbete gjorde ni. Det var så kul att träffas och vi hoppas att vi ses igen.
Kramar Ulrika och nospussar från Russin

2007-08-07 @ 08:58:18
URL: http://chokladrussin.at/russin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback