Långt mellan uppisarna....

Usch va slarvig jag varit med uppdateringar......

Henke åkte på en ny omgång med "hot-spots" och har vilat sedan vi tävlade i Åstorp den 19/8. Den tävlingen gick inte speiellt bra utan vi nollade både rutan & fjärren. Han var inte alls i form, så det var befogat med en liten paus.

I lördags var vi på Bosjökloster & jakt-fiske mässan. Tillsammans med Sara & Salsa så bemannade vi FRK´s monter. När vi ändå var där så passade vi på att starta i apporterings tävlingen som SSRK anordnade, 6 blandade föremål skulle hämtas in på kortast tid. Henke visade sig från sin allra bästa sida och vann med snabbast tid på lördagen! =) "Mammas" allra finaste, svartaste, goaste gosse!!!

I måndags tränade jag & "Oscar-Malin" för Susanne som oxå är instruktör hos Heinz & Näsbyhill. Hon är jätte duktig på klicker-träning och vi fick massor med nya bra tips.... så nu mera tränar vi inkallning med ställande, och använder oss av en halkmatta till badkaret & en kampleksak =) Jag fick även jättebra tips på hur jag ska utveckla träningen med rutan & hur jag ska träna upp en bättre stadga i "stå".

Igår var det dags för träning igen men då tillsammans med Stina & Toss hos Heinz. Här la vi ner mest krut på vittrings apporteringen, hopp/apport, sättande under gång & vi "nosade" lite på 3:ans fjärrdirigering. Så utan att överdriva har vi en hel del att träna på till nästa gång! det märktes att lite vila hade gjort Henke gott för igår var det vanliga glada, pigga Henke med till och med lite x-tra energi.... Det var riktigt roligt att träna igår!! Inte heller har det varit någon större aktivitet med kameran, men jag hittade en gammal bild som jag tycker är underbar på Henke & Oscar....

142967-146

Och nu till lite ny puppie-info....
Temat på kullen är Eight & vår kille ska heta Flatterhaft Eight Easy Steps. Vi har nästan bestämt oss för ett "vardagsnamn", men vi diskuterar fortfarande..... Jag pratade med Anneli i veckan & alla valparna som imorgon är 2 veckor mår bra. Vi får hålla oss till 22/9 för då ska vi upp för att hälsa på. Här är dom senaste bildena som jag "lånat" från Annelis sida. Åååå va sugna vi är......

142967-234

142967-235

Kommentarer
Postat av: Malin

Det blev en "vecko-uppdatering" det ;o) Härligt Henke är fit for fight igen! Ni var så tjusiga i rasmontern så (du lyssnade väl på "farbror JS's råd" ha ha ha) Puppysarna kan snart se - kommer snart att dimpa ner helt oemotståndliga bilder. Väntan kan kännas lång - I know - men det är värt det! Nope nu ska jag packa ihop för en sväng till Näsbyhill. Vi hörs senare idag! Kram på er!

Postat av: Carola

Vilka små sötgrisar förstår att du knappt kan bärga dig, på måndag skall jag upp och spana på de små liven.
Kramelikram Carola

2007-08-31 @ 08:28:44
URL: http://paintitblack.webblogg.se/
Postat av: Anette

Söta valpar!!! På den översta bilden ser det ut som en tvåhövdad hund *hihi* Duktig Henke som vann & skönt att han är på G igen.

2007-08-31 @ 10:33:55
URL: http://parsonalities.webblogg.se
Postat av: Stina & Toss

Härlig bild på Henke och Oscar och puppisarna föstås...:-)
Tack för träningen....nu har vi verkligen fått något och "bita i", Kul! Kul!
Hörs och ses
Kram Stina & Tosseriet

2007-08-31 @ 13:56:57
Postat av: Sara

Grattis till vinsten i apporteringstävlingen! Snyggt jobbat, båda två!!! Förstår att du längtar efter lille bebisvovven nu, tänk att åtta veckor kan gå så låååååångsamt!

2007-08-31 @ 21:12:16
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback