Lite av varje & en utmaning.....

Denna veckan ligger vi lite på "lat-sidan" när det gäller träningen, det blir mest små övningar i trädgården. Det nya momentent som vi börjat träna är vittrings-apportering. Så mitt nya kvällsnöje är att koka använda appoter =)  Tankarna kring hur detta moment ska läras in är många precis som telefonsamtalen till  Karin som oxå har satt igång med denna träning. Det gäller väl bara att hitta den varianten som passar oss & försöka att inte tänka för långt fram eller vara orolig för att göra "fel".  Men en sak är säkert..... det kommer att ta tid! (& det är ju OK)

Nu är hela familjen tbx i vardagen med skola, dagis, fritids & jobb. Ida är mest förväntansfull eftersom hon faktiskt  börjar i skolan (F-klassen) på måndag!! Åå vips så hade man inga dagis barn längre =)

För övrigt så pratas det mycket valp här hemma från alla håll & hela familjen är lika förväntansfulla, det ska på ren svenska bli SKIT ROLIGT!!! Den 22 september kommer vi att åka till Flathult & Anneli för att titta, klämma, känna, lukta & njuta av dom underbara valparna som då är ungefär 5 veckor. Namn förslagen har varit många, men nu har vi ett par som ligger i topp, mer info om det kommer lite senare ;-) Vi väntar även på det "riktiga" namnet.... Här är dom senaste bilderna på valparna 4 dagar gamla.

142967-232

142967-233
Blir man inte sugen så säg.... men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!!

Som avslutning så har vi blivit utmanade av Tina & Azzar  Tina är min mosters mans syster & hennes hoffe Azzar.
Utmaningen går ut på följande... man väljer ut 4 bloggare & motiverar varför just dom e´ens favortit-bloggare. Dessa ska sedan välja ut 4 nya bloggare osv.... Så här är mina

1. Karin & Diesel
Karin är min "siamesiska" tvilling & Diesel är Henkes polare! Vi hade aldrig träffats om det inte vore för Anneli Karlsson & kennel Flatterhaft. Det är roligt att läsa hennes blogg eftersom att vi inte ses så ofta även om det i ärlighetens namn pratas en hel del i telefon ;-)

2. Malin & Oscar
Malin & jag är precis lika "flatte-tokiga"!! & nu ska vi ha valp ifrån samma kull, kan det bli bättre? Även Oscar är en av Henkes kompisar. Malins man Jesper tycker vi ska pruta när vi handlar eftersom att vi alltid gillar/köper samma saker, det säger en hel del. För tillfället är tom våra bloggar väldigt lika ;-)

3. MaDoFi
Malin & jag träffades på apell planen i Burlöv när vi gick samma lydnads kurs. Man säger att ens personlighet avspeglas i hunden & det stämmer på pricken med Malin. Hon är lika envis & målmedveten som hennes Parson killar Doggy & Fido när hon  bestämt sig för något så gör hon det! Hon har helt klart dom trevligaste terrierna som jag känner och själv klart även dom kompisar till Henke. Det är oxå tack vare goa, rara Malin som jag har en blogg & en väldigt snygg sådan =) om jag själv får säga....

4. Carola, Kajsa & Ina
Carola är Henkes "gammel-mamma" där han bodde innan. Vi träffades i samband med att vi köpte Henke. Då fick jag en fantastisk hund & en vän för livet! Hon är världs go´ Carola, stöttar, lyssnar, peppar & kommer med lösningar.  Förutom att hon är en jättebra vän så är hon en grym hundförare..... & vår idol!

Ja, detta var 4 av dom bloggar som jag ville utmana.... vi får väl se om någon nappar!


Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

KLart jag nappar skall bara hinna med det oxå!!! Men som du skrev den som väntar på något gott...
KRAMKRAM

Postat av: Malin

Tack för dom snälla orden om oss!! Tur D & F kan balansera upp lite anti-terrier-feelings! Bruningarna ser såå goa ut! Vänta bara tills dom får ögon då är dom oemotståndliga!! Kram på er!

2007-08-23 @ 16:05:01
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Carola

Hejsan vännen
Fick medelandet av dottern att hoppa in på eran sida, vad är nu detta ??
Jag tutar nu iväg till Tjörn i morgon på Kräftskiva jag hör av mig i nästa vecka så får jag lite mer info om detta.
Väntar med spänning :)på rapporten.
Tack för de supergulliga orden det värmer ända in i själen.
/Krameling Carola

2007-08-23 @ 21:36:59
URL: http://paintitblack.webblogg.se/
Postat av: Ia & Kelly

Åhhhh, vilka sött nosar. Man blir knäpp av att se på bilderna och så börjar man fundera på att skaffa en liten sött valp.
Vilken fin färg valparna har.
/ Ia och "bruna" Kelly

2007-08-28 @ 11:48:31
URL: http://kellybrown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback