Nu har vi tränat.....

Nu är vi hemma igen efter kvällens träning..... & jag är nöjd med vissa moment, inte så nöjd med  andra. Vi körde igenom alla moment.
 Fria följet kändes riktigt bra idag. Jag började med att torr-gå (det var längesedan) innan Henke fick vara med. Han höll positionen fint idag, även i språng & sakta marsch.

Läggande under gång gjorde han som en smäck!

Inkallning med ställande har jag inte tränat så mycket och det märks, för han sätter sig nämligen istället för att stanna stående. Jag tror att det hänger ihop med att vi tränat mycket stopp-signaler på sista tiden. Efter ett par försök så fick vi honom att stanna stående iaf.

I rutan blev det hjärn-släpp! han sprang fram och stannar innan konerna?! =( Jag som har slitit såå..... Andra skicket gick bra, men på tävling har du bara ett skick....

Apporteringen är det nog jag som har störst problem med..... Jag är en alldeles för dålig kastare! Han får dålig fart på tillbakavägen om jag kastat för kort. Upptaget är jättefint och ingången mkt bättre.

Hoppet = nemas problemas

Fjärren, nja.... det är det därmed koncentrationen!!!

Här kommer några bilder från fria följet.....
142967-221
Vanlig marsch

142967-223
Språng marsch

142967-222
sakta marsch (det gäller att hålla rumpan ovanför marken) =)

Trötta killar efter en varm tränings kväll!
142967-220

Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

Tyckte att det gick bra på träningen men nu vet både du o jag vad vi skall träna på. Kasta apportbockar. hahahaha. Kanske skall ta hjälmar på oss för en apportbock i huvet kan itne vara skönt, men det kanske hade fixat till mitt. *fniss*
Bamsekramar

Postat av: Malin

Stoppsignalträningen har säkert sin roll i att han sätter sig & rutan var säkert bara en sekunds hjärnsläpp - han har ju varit bensäker på rutan ett bra tag nu! Det filar ni till "in no time"! Ni är så duktiga ihop! Kram

2007-08-09 @ 08:54:10
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Carola

Hejsan vännen
Här sliter vi på ser jag, snart skall du se att allt stämmer.
Som du vet håller vi krampaktigt i våra tummar för er i helgen.
ETT STORT LYCKA TILL
Kramar
/Carola

2007-08-09 @ 15:53:52
URL: http://paintitblack.webblogg.se/
Postat av: Stina & Toss

Härliga träningsbilder!! Vi håller tummar & tassar för er inför helgens tävlingar. Det kommer att gå kanon bra!!!!
Kram Stina & Toss

2007-08-09 @ 21:01:13
Postat av: Sara

Vilka fina bilder med härlig kontakt!!! Typiskt att man själv alltid ser så butter ut när hunden ser så lycklig ut - men det är väl koncentrationen förstås!? Lycka till i helgen, glöm inte att ha riktigt roligt ihop!!!!

2007-08-10 @ 11:52:58
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback