Blöt träning i Lomma

142967-28
Idag fick vi följa med Margareta som har kennel Anthriscus och hennes valpköpare på en träning i Lomma. Regnet det fullkommligt vräkte ner & tempen låg på 3 grader, men vad gör det när man är laddad för träning?
Men träningen gick inte riktigt som jag hade tänkt mej & jag fick se en sida hos Henke som jag inte riktigt sett innan......
Henke som normalt är lugn som en ko var idag spänd som en fiol-sträng & hade väldigt svårt att vara tyst. Visst är det alltid lite så där när man tränar i ny grupp men  jag tycker att han annars brukar släppa det ganska snabbt och istället fokusera sig på sin uppgift, men INTE idag!!
Här stod jag i skogen med en kille som hade noll i kontakt, inte kunde slappna av, var "pipig"  och det värsta av allt - han hade mage att ställa sig och "pinka" i söket!!  Gissa vilken färg min blick fick då? Det är ju det värsta som en hund i arbete kan göra, på snudd förenat med döds synd & det gör min hund?!  :-(
Som tur var så var det en jätte trevlig grupp att träna med & det gör vi gärna om.....
Men för vår del så är det bara att rulla upp armarna & ta nya tag med träningen igen efter vintervilan. (här ska tränas stadga & passivitet det vill jag lova)

Och om inte det räckte med träningen så upptäckte jag när jag tog fram min kamera att jag glömt sätta tillbaka det nyladdade batteriet, så idag fick det bli en "arkiv bild" på min gosse, som trots allt alltid kommer att vara min älskade mr. Perfect

Kommentarer
Postat av: Malin

hi hi hi jag tror din blick blev grön "laser-grön" a la -"Luke, I am your father".. så går det när man dumpar en polare för att vara ute i regnet.., åt skogen! *fniss* På 'et igen bara, nästa helg blir det spår

Kramelikram

Postat av: Sara, Östen och Sudden

Hej!
Inte ska du väl gnälla för att det regnar när du tränar - bra mycket värre hade jag det idag i snön! Tja snön var ju trevlig så länge vi var ute, men väl hemma var det två is- och snömonster jag hade fått med mig! Det satt skitig snö överallt i fanor, under magen och på ryggen på den "lille" som av någon anledning alltid står på huvudet när de leker. Jag fick ägna en svettig halvtimme åt att borsta bort isen för att sen kunna torka dem torra. Nu får nog husse ta resten av dagens promenader...
Hälsningar från Sara

2007-01-22 @ 15:45:44
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback