Dålig början.... trevligt slut!

142967-195

Våran dag kunde inte ha börjat på ett värre sätt!! Jag cyklade med Henke och lämnade Ida hos en kompis, och på vägen hem blev Henke attackerad av en j....la terrier! (förlå´t Malin du vet vad jag menar) Den for som ett skott ur en trädgård, efter mej & Henke & satte sig fast i Henkes hals?! Fatta att adrenalinet for i topp!! Efter kommer en gubbe som var närmare döden och som inte vågade ta sin hund eftersom den lät riktig otrevlig, så då använde jag mej av min skobeklädda kroppsdel och fick den att släppa!! Gubbens enda kommentar var -ja din hund verkar ju snäll??!! Då sa jag till honom i en minder trevlig ton att han skulle hålla sin ..... i koppel!! Henke stod som fast frusen under denna korta tid som kändes som en evighet.... & klarade sig utan fysiska skador! Mamma´s gosse!! Ni kan tro att jag va både vansinnig sista biten hem.

För att inte min terrier ilska skulle bestå ;-) så kom MaDoFi ut till oss i em för ett kortare träningspass och en härlig runda i skogen. Det blev en runda med massa spring & ett ler-bad för Henke!! Han fick avsluta i duschen så för hans del så hade väl denna dag ingen höjdar avslutning =) Nu sover han gott ialla fall!

142967-197



Kommentarer
Postat av: Malin

Ingen fara - vet ju att du gillar mina terrier-grabbar! Att du inte tog med bilden på dig & Henke i framsätet på min bil, en Clio hihi
Bild finns att beskåda på min blogg
http://madofi.webblogg.se/1184781454_trning__skogsrally.html#comment
Tjingeling! Have to Zzz Zzz.. blää

Postat av: Malin o Oscar

Sån tur att det gick bra med Henke. Tur att vi bara skall träffa snygga flattar i Sthlm då!! Fast vem vet det kanske dyker upp nåt bjäfs men då har vi fyra skobeklädda kroppsdelar med oss som "vapen".
Eftermiddagen verkar ju som om den har gått i mysigare och trevligare tecken:)
KRAMKRAMKRAM

2007-07-18 @ 21:34:32
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Malin

Nämen hörrni ni ni.. Vi får allt göra en deal - allt snack om terrier-skrällen & bjäfs inkluderar aldrig mina boys ;o)

2007-07-18 @ 21:40:26
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Hej gumman !
Åh jag förstår att du blev förbaskad.... varför kan folk inte hålla sina hundar i koppel.
Hoppas du får en riktigt härlig och mysig semester med familjen !
KRAAAAAAAAAAM Lotta & tjejerna

2007-07-20 @ 09:39:59
URL: http://www.friden.de
Postat av: Anette

Vill se närbild på Henkes halsband!!

2007-07-20 @ 10:46:38
URL: http://parsonalities.webblogg.se
Postat av: Sara

Usch och fy! Vilken tur att det gick bra för Henke, hoppas att inte incidenten gav några psykiska men! Bra att ni har Doggy och Fido att öva det sociala med!!!

2007-07-20 @ 17:22:55
Postat av: Ia&kelly

Vilken tur ni hade.
Hoppas att din skobeklädda kroppsdel träffade gubben oxå.

2007-07-20 @ 20:45:29
Postat av: Terese & Gus

Man blir lika trött varje gång man blir attackerad av ngn liten golvmopp (för de verkar alltid vara de som folk har minst koll på, säger mina egna fördomar och erfarenheter:p) Hoppas allt är bra med er annars! Kram från oss

2007-07-23 @ 16:01:43
URL: http://brandwold.se/gus.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback