"belönings-pinne"

142967-68
Igår kom paketet från Jami som vi väntat på...... spår sele och belönings-pinne.  Denna belönings hjälpen var ett tips från Camilla för att enkelt kunna belöna bakom hunden.
Så det var ju bara att ge sig ut i trädgården och testa ;-) Tipset var att jag skulle använda den i bl.a fjärren för att flytta belöningen/ förväntan bakåt eftersom att han haft så stor förväntan på belöning framåt så han nästan reser sig när jag är på väg tbx.
Han tyckte iaf att denna pinna var otroligt intressant när vi testade den igår så det är ju bara att packa den i ryggan för kommande träningar.
Spår-selen ska vi testa på söndag.......

142967-67
I tisdag var vi i Burlöv och tränade för första gången på länge....... Henke var helt "flattig"och studsig. Jag tror att han hade vårkänslor. Han gick mer på tvären än framåt så jag valde att inte träna fotgående denna gången eftersom jag kända att mitt tålamod inte riktigt räckte till denna kvällen (så är det ju ibland)
Valde istället att träna hållande av apport som jag tycker blivit riktigt bra. Nu griper apporten ordentligt och håller den tills ett -TACK kommando. En bra början & ett måste inför starten i LK1 ;-)

Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

Detta är lysande!!! Tror att du tar LP:et nu när dui skall iväg och tjuvstarta med tävlandet utan dina träningskompisar här i Skåne:)

Ser fram emot att testa sakerna så jag kommer och hämtar dem ikväll!!!

KRAMIZAR
Malin

Postat av: Karin & Diesel

åhhh vad kul med paket =)=).. speciellt när det är "hundgrejor" i det *hihi* Kul att han gillade pinnen. Appropå hundgrejor så var jag precis innen på arraks hemsida.. man vill ju för bövelen handla ALLT!!.. fastän våren är här så vill jag ha deras varma jacka du vet. . men den får faktiskt vänta till hösten... säger ekonomiansvarige ;)

Snart ska vi ge oss ut och köra viltspår.. ska bli kul och se om flytet sist håller i sig.

Vi hörs senare!

KRAM Karin & Diesel

2007-03-29 @ 09:32:53
URL: http://www.movie-star.se
Postat av: Malin

Tur att pinnen går att trycka ner annars hade inte Doggy nått upp ;o) hi hi hi

2007-03-29 @ 09:43:38
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Carola

Hejsan svejsan

Bra att ni kör på så det ryker..
Ha en supergod helg med allt vad det innebär
Kramar Carola Kajsa o Ina

2007-03-30 @ 20:53:47
URL: http://paintitblack.webblogg.se/
Postat av: Lina S

Hej Emma! Svarade dig även på min blogg, men chansen är nog större att du ser svaret här, insåg jag sedan :) Vill bara först säga att det är så härligt att se dig och din finfina hund på bild! Det är inspirerande, och jag längtar oerhört tills jag själv kommer igång!

Flattiga hundar är ju för det mesta mysigia hundar, ja, glada iallafall, och jag tycker Henke är jätteduktig med apporten!

Och ja, kom gärna varje dag om du vill ;) Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer vare sig vilja, orka eller kunna skriva såhär frekvent när hunden väl kommer. Fast samtidigt är det kul detta med bloggandet, så jag hoppas att jag orkar hålla i! Det är ett bra sätt att spara sina reflektioner för sig själv om inte annat!

Sista helgen utan hund, ja, så hade jag inte tänkt på det! Men det stämmer ju. Man kanske borde fira, till och med ? ;)

Ha en go helg ni också!

//Lina

2007-03-30 @ 21:29:41
URL: http://www.hundbiten.bloggagratis.se
Postat av: Lina S

Ja! Visst ÄR han snygg! ;) Robin alltså. Har inte haft möjlighet att träffa honom personligen, tyvärr, men har bara hört gott om honom.

Tyvärr blir det nog heller inget av med att sova extralänge... mina barn har ovanan att bli hungriga runt halv sju, sju sådär... snark!

:)

//Lina

2007-03-30 @ 22:20:47
URL: http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback