Alla hjälper alla.......

142967-131

Idag har vi tränat alla hjälper alla hos HM. Platsliggningen gick bra förutom ett "snus" men då ficj han sig en känga av Heinz som han förhoppningsvis kommer ihåg. ;-) Sedan låg han fint resten av tiden. Jag tycker att det är bättre att någon annan korrigerar än att jag ska gå fram från mitt lilla gömställe.

Fria följet kändes riktigt bra idag & halterna fungerade bättre, han sätter sig rakare. Men det är bara att fortsätta sikta mot 10:an =)
Vi tränade oxå ett par skick till rutan som idag oxå fungerade bättre än de sista gångerna vi har tränat, både med & utan synlig dragning. Han hade bra fart ut & stod ganska stadigt och väntade på belöningen. Skönt att se att det går framåt......... Imorgon planerar vi för att spåra innan det är dags för agility & möte på BHK.

142967-132

Det kom flera "rutan-blider" på mailen idag. Tack MaDoFi

142967-134

142967-135



Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med rutanbilden blev kanon. Kul att det gick bra med de nya momenten idag, synd att jag inte kunde vara med idag heller. Men har man en man som jobbar kvällar så har man!!!
Ses förhoppningsvis imorgon när lugnet har lagt sig här hemma:)
KRAMAR

Postat av: Malin

Tack för idag! 10:an kommer!! Du kommer väl ihåg planen för den 6:e? Hörs imorgon =) Kram kram

2007-05-21 @ 22:56:33
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sara

Av bilderna att döma ser det ut som om rutanmomentet funkar jättebra nu!!! Jag har inte hunnit börja träna ännu på ert sätt, kan just nu inte tänka på mycket annat än jaktprov och har just börjat få fjärilar i magen... Men det kommer!

2007-05-23 @ 17:18:33
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Sara

Äsch, bilder ljuger väl inte?!? Och om de nu gör det så ser det superproffsigt ut i alla fall.
Här är en som nu är så nervös att hon håller på att gå i bitar inför helgen... Det är inte jaktproven i sig som oroar (de går väl antingen inte alls, sådär eller bra) utan saker som: Tänk om klockan inte ringer imorgon?! Tänk om jag kör vilse på väg till brofästet?! Tänk om jag tar fel hund med mig?! Tänk om jag kommer försent?! Tänk om jag av någon anledning inte får Sudden genom tullen?! Tänk om, tänk om, tänk om... Snälla, håll tummarna för att åtminstone dom sakerna inte ska gå fel!!!
Kramar från Sara och flattefnattarna

2007-05-25 @ 18:24:38
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback