En lite annorlunda träning

142967-125
                              
                                                                            
142967-126


Träningen igår började med att vi skulle agera domare & döma varandra i LK1. Det var inte jätte enkelt ska jag säga, inte bara för att man inte är insatt så bra i reglerna (som man kanske borde vara) utan för att det är en kort tid som man ska bedömma momentet på. Speciellt om man har en tävlings ledare som "kör på" =) Vi fick inte reda på resultaten utan det får vi nästa vecka. Spännande......

142967-127

142967-128

Sedan kom en övning som jag ALDRIG har gjort innan! För att träna sin hållning, balans & tempo så blev vi dirigerade i fritt följ med en luva på huvudet! Detta var definitivt inte heller lätt, utan ganska obehagligt. Men det blev många skratt...... och något förvirrade hundar. Kvällen avslutades med "fri träning" och gissa vad jag tränade? =)

Nu tränar vi inför en inofficiell start i 2:an till helgen. Tänkte att det är ett bra avstämmnings tillfälle för att se var vi står!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var nyttigt värre på träningen igår!!!! Och stackars dessa hundar vad de får stå ut med, men men de tyckte kanske att det var skönt att inte se sina förare!!!!!

Tack för hjälpen idag
Kram Malin

Postat av: MALIN

GREETINGS FROM TURKEY!!! :o)

Inne om & kollar laget. Hur mkt tranıng jag mıssat.

E gutt har (fınns ju ınte alla bokstaver pa detta tangentbordet..) hı hı hı

2007-05-17 @ 15:19:46
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Lotta, Troja & Puma

GRATTIS till Viltspårsframgångarna !!!!!! (om jag förstått rätt !?) Vilken häftig träning med luva på huvudet.... vill till att man inte snubblar bara *fniss*

LYCKA TILL med klass-2 starten, du vet att vi håller allt vi har för er ! Och om jag tror rätt så har du en simpel 10.a på rutan !! För den såg mycket fin ut när vi träffades !!

Kraaaaaaaaaaaaamar från Lotta & tjejerna

2007-05-17 @ 17:12:24
URL: http://www.friden.de
Postat av: Stina & Toss

Snygga bilder från träningen, speciellt när du går med huva...:-). Håller med att denna övning var lite förvirrande men ack så nyttig.
Tänkte höra om du fick några bilder på Toss och mig? Då får du gärna skicka över dessa, lite kul och ha i bildarkivet.
Jag och Toss hoppar över dagens träningstävling. Vi kämpar helt enkelt på med momenten på hemmaplan.
Ses på onsdag
Ha det bra
///Stina & Toss

2007-05-19 @ 10:29:28
Postat av: Sara

Det ser ut som att ni tränar inför lydnadsmästerskapen för Ku Klux Klan-medlemmar... ;-)
Lycka till på tävlingen i helgen! Hoppas du slipper "huvan" då...
Kramar Sara

2007-05-19 @ 18:01:35
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback