VILKEN HELG!


Vi har tillbringat en fantastisk helg i Vedum och varit med på FRK Västras Flatshow i Tångahed. Vi (jag & Karin) har bott hos Bittan & Bert som har kennel Bez-Amis (finns bland mina länkar)
TACK FÖR ATT VI FICK KOMMA TILL ER & TACK FÖR ALLA TIPS & TRÄNINGS HJÄLP!!! TACK OXÅ TILL LOTTA FÖR TÄNINGS TIPS!

Men jag får väl börja från början....... Lördagen började med ett WT och jag startade med förutsättningen att Henke & jag inte har tränat någon jakt alls den senaste tiden pga hans skada & att det var min premiär att delta i ett WT. Men han var såå himla duktig!!! Rutorna innehöll 2 st enkel markeringar, en dirigering & ett sök.
142967-104

142967-106

142967-107

142967-108

142967-109

Den första enkel markeringen missade han eftersom att han tittade på skytten när skottet kom och missade att kastaren hivade iväg en markering & jag var inte vaksam nog på var han hade markerat. Den andra markeringen gick jättebra han sprang rätt ut och rakt in med en bra avlämning. =) Dirigeringen var lite svårare eftersom att vi aldrig tränat med dold dummies så jag fick flytta fram några meter för att kunna få honom att gå ut, men då gick det oxå bra.
142967-110

142967-112

142967-111

Söket började bra och han hämtade in två stycken. Sen fortsatte även han med den fula rutinen som vi hade sett att flera andra hundar före honom hade gjort nämligen att kissa i söket =( vilket resulterade i en rasande förare som for ut och vrålade som en galning!! Henke blev låg och det gick inte riktigt att få ut honom igen så jag valde att avbryta. Jag vet att man ska sluta med att hunden kommer in med en dummie men jag kunde inte strunta i att korrigera honom och då blev det som det blev.
142967-113

Han gjorde en alldeles fantastisk insats, men det bästa av allt var att han var tyst hela tiden, lyhörd & höll sig vid min sida hela tiden. Bara den känslan är underbar!!

Söndagen började med utställning. Snälla Kinna oxå en Flatterhaft tjej var urgullig och ställde Henke eftersom att detta inte är min starka sida. Hon gjorde ett fantastiskt jobb och Henke vann öppenklassen med ett HP =) Gissa om jag var stolt!! I bästa hane så stod han sig inte mot alla dom andra snygga killarna, men vad gör det?

Sen var det dags för det som för mej var allra viktigast dessa dagarna nämligen lydnadstävlingen (som var officiell) Efter en lång väntan så var det dags. Eftersom att det var utställning samtidigt så började vi med att köra programmet före platsliggningen. Gissa om jag var nervös?! Dom hade glömt betygsblocket så jag kunde inte snegla på poängen =) Efter Heinz alla tips så försökte jag bara koncentrera mej på Henke och momenten. Det kändes bra redan från början och han utförde alla momenten. Domaren talade om för mej vad jag fick för poäng men jag lyssnade inte. Så när jag var färdig så hade jag ingen aning om hur det hade gått. Först var det en nervös väntan tills det var dag för platsliggningen. Den gick bra förutom att jag var tvungen att dubbelkommendera ner honom, sen låg han fint.
142967-101



142967-102


Ännu en nervös väntan till prisutdelning....... Det blev 181,5p, ett 1:a pris & en andra placering! Så då var LP:t i hamn! En underbar känsla efter denna tråkiga våren med skada & låååång väntan på att komma igång med träningen. =) Känslan är obeskrivlig!!!
142967-103

Som avslutning vill jag bara säga till Karin TACK för en otrolig helg!! Denna helgen kommer vi sent att glömma!! Och vi kommer att göra om det, =) Karin & Diesel har oxå gjort enastående resultat denna helgen, helt fantastiskt! Detta får ni läsa om hos henne hos team Movie Star (finns oxå bland mina länkar)

Nu ska vi vila idag, det behövs...... Sen laddar vi om för att träna för 2:an =) Äntligen!!!








Kommentarer
Postat av: Malin (Oscar)

Vi e sååå glada för er skull. Ni e världens duktigaste i våra ögon och nu skall vi träna träna träna så att vi också kan vara med o fajtas nästa år!!!

Många grattiskramar
Malin o Oscar

Postat av: Sara

GRATTIS!!!!!! Vad duktiga ni har varit!!! Och så himla roligt att Henke är tillbaka med besked! Den här karamellen ska du suga på länge, njut över din fantastiska (både snygg och duktig) hund!
Kramar från Sara och hennes två odjur

2007-05-01 @ 12:11:38
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Terese

STORT GRATTIS!!! Vilka poäng!! Vilket team! Är så glad för er skull, LP och vinna klassen på utställningen och att du var så nöjd med WT - vilken helg ni har haft! (Vi är inte ett dugg avundsjuka på ert internat - onej;)

Kram Terese o Gus

2007-05-01 @ 13:44:28
URL: http://brandwold.se/gus.htm
Postat av: Sara & Salsa

Grattis till framgångarna! Nu kan ni verkligen inte klaga på brist i motivationen eller nåt annat. Kramar Sara & Salsa

2007-05-01 @ 18:24:06
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Pernilla & Glimma

***GRATTIS*** till helgens alla fina resultat!!! Roligt att träffa dig och Henke. Vi önskar er Lycka Till med kommande aktiviteter och vem vet vi kanske ses igen.

Ha det gott!! Kram från oss.

2007-05-01 @ 18:56:01
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Malin

STOOOORA KRAMAR FRÅN OSS!!!

2007-05-01 @ 20:32:20
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Karin & Diesel

Massor med grattis från oss båda till er!
VILKA POÄNG!!!! men det viktigaste var att ni hade skoj och att ni tog er LP.. för det är ni så värda!

Massor med kramar från hon som saknar dig här i vedum.. men vi ses snart!

KRAM

2007-05-02 @ 11:18:20
Postat av: Cilla & Heinz

JÄTTEGRATTIS!

2007-05-02 @ 13:21:42
URL: http://www.hm-hunddressyr.se
Postat av: Bittan

Återigen GRATTIS till helgen kanonresultat!!
Det var jättekul att äntligen få träffa dig & Henke. & så fick vi ju möjlighet att lära känna dig i lugn & ro:)
Hälsa Henke att Jason saknar honom!!
Kramar tills vi ses igen & TUSENTACK FÖR "presenten"
Bittan & Bert med gänget

2007-05-02 @ 13:45:50
URL: http://www.bez-amis.se.bez-amis.se
Postat av: Carola

Hejsan vännen..
Nu har jag äntligen kommit hem herre jisses vad jag har missat en massa..
Har nu läst igenom hela resumen om helgen bravader,detta värmer så himla gott synd bara att jag ej fick se er.
De största GRATULATIONER till dig och din stora prins till erat LP1 f-n vad kul, detta är ni så väl värda.
Mycketimponerande efer erat långa avbrott vilket team ni är. GRATTIS GRATTIS OCH ÅTER GRATTIS :)
Många Bamse kramar
/Carola Kajsa o Ina sprätt

2007-05-02 @ 13:58:24
URL: http://paintitblack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback