Fler timmar på dygnet....

Känns som om det var 100 år sedan jag gjorde en uppis och det är det ju faktiskt.... nästan iaf! =) Här hemma börjar både jag, övriga familjen och hundarna komma in i våra "nya" vardag med en mamma som jobbat heltid. Men en sak är säkert..... dygnet borde ha fler timmar!

Nya jobbet är verkligen jätteroligt och spännande öven om det förtillfället består till mesta dels av att läsa och lära sej hur man ska använda all info och datorerna. Lagar och förordningar står oxå på schemat. Om två veckor så börjar min första praktik då jag ska få börja jobba i "skarpt läge" som det kallas, SPÄNNANDE!!!  Uniformen bara ligger i garderoben och väntar... =)  Baksidan är ju att det är långa dagar  och nu med vintertid så är det mörkt när jag kommer hem så det har varit totalt stilla på träningsfronten, men ingen av hundarna verkar lida av det.

 Henke har verkligen lyckats med sin uppfostran av Skott och den "lilla rackaren" har nu accepterat vilka regler som storebror bestämt. Detta har medfört att det har lugnat sej inomhus och Skott går och lägger sej när Henke gör det istället för att hela tiden pocka på uppmärksamhet och vilja leka. Skönt för alla men speciellt för Henke. Skott är verkligen jätteduktig och denna veckan har vi lämnat dom hemma i ungefär 3 timmar om dagen utan problem. TACK MALIN för all hjälp med Skott. Du anar inte hur mycket det betyder för mej....

Igår var jag iaf ledig eller rättare sagt hemma med självstudier. Jag bestämde mej för att börja med att studera naturen ;-) tillsammans med Malin & Malin. Det blev frukost och viltspår. Vi hade en härlig förmiddag.... med underbart väder! Henke gjorde ett bra spår, han tycker verkligen att det är skitkul det suns på hela honom. Skott var med för passivitets träning. På eftermiddagen var Zolo är medans fam Björklund besökte skånes djurpark. Det är så roligt att se brorsorna tillsammans....

Idag är det städning och tvätt som står på schemat, men en liten runda i skogen tog vi i morses. Imorgon är det lite lydnads träning inplanerat.

Här kommer en del av veckans bilder.....
      Fredagens spår....
          
image337


image338

Skott 11 veckor
image339

Lördags promenad!!
image340

image341

image342

image343








Kommentarer
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Visst är det härligt att se brorsorna tillsammans:)
Vi eller jag kanske jag skall säga tycker bara att det är roligt att ha Skott här, nu är han ju tom tyst i bilen hit:)

Tack för hjälpen igår och imorgon är det apellplanen som gäller!!!!

KRAMKRAM

Postat av: Malin

Tack för frukost & skogstur! Brorsorna Brun kommer nog att bli riktiga huliganer ihop vad det lider! Ha en bra träning imorgon! Själv ska jag gå upp miss i nassen & styra kosan mot Växjö! Hoppas på fler dater när du börjar på praktiken! Kram & ha en bra helg!

2007-11-03 @ 14:28:14
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Anna & Tyson

Tack för grattiset! Ni får vi hoppas att det håller i sig med CK:na så det inte blir några mer HP:n =)..

Hoppas allt är bra med er!
KRAM
Anna med sin lille prins

2007-11-03 @ 16:03:57
URL: http://patriksjoberg.webblogg.se
Postat av: Anna & Tyson

Så klart ska det stå VI i stället för NI... =)

KRAM igen

2007-11-03 @ 16:04:53
URL: http://patriksjoberg.webblogg.se
Postat av: Susanné

Hej Emma,
vilken liten sötis du har fått hem!!! Ser fram emot att träffa denna ljuvliga varelse, kanske en blivande lekkompis till Klicka? =o)
Ha en go helg!!!
P.S Hoppas träningen med Henke går bra idag, jag kommer nästa vecka, ska bli kul att träffas!

2007-11-03 @ 16:14:34
Postat av: Susanne

Jag heter ju inte Susanné, blev nått tekniskt fel, ska ju vara Susanne... oopppssss
;o)

2007-11-03 @ 16:16:48
Postat av: Wallander & Helene

Vad gullig Skott är som härmar storebror Henke. Roligt att det går bra för Henke i spåret, men så hade oxå bra lärare.

2007-11-03 @ 23:23:10
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback