Fri-fredag!

Idag har jag varit ledig!! =)  Jag är inte van vid att vara ledig på en vardag utan har ju alltid jobbat mån-fre, så det har kännts lite som om jag "skolkar".... Men det har varit jättehärligt!! För att spinna vidare på jobbet så har jag denna veckan haft "prao". Två dagar på ledningscentralen där jag ska jobba efter utbildningen och igår fick jag följa en polispartull & åka polisbil!! Det va spännande!!! =) Så här såg det ut igår kväll när gossarna låg i samma bia-bädd för första gången
  image314

Idag har jag har tränings sällskap i trädgården av Malin & Malin, det blev mest passivitet för mina gossar. Tack MaDoFi för den roliga puppie-presenten!  Efter lunch blev det ett litet besök på Näsbyhill för att kolla in hur renoveringen fortlöper.... där var det som vanligt full aktivitet. Det hade hänt jätte mycket sedan sist, så vi håller tummarna för att dom blir klara till den 14 dec när det är invigning!  Heinz hade skjutit en kråka som vi fick med oss hem för att se främst hur Skott skulle reagera....
  image320

När vi kom hem så la jag fågeln på gräsmattan och satte mej med Skott en liten bit ifrån för att sedan bara släppa honom för att se vad han gjorde. Då hände följande..... Han sprang som ett skott ;-) fram till kråkan och tog upp den utan att tveka, sen sprang han det fortaste han kunde ifrån mej!!?? Så jag efter med "älg-kliv" för att han inte skulle hitta på nått skit. (han är snabb den lilla rackaren)  När jag kom fram och skulle ta fågeln så morrade han det värsta han kunde!! DEN ÄR MIN!!!! Men så fungerar ju inte verkligeheten så jag tog självklart fågeln oxå var det träningspasset över för hans del! Sedan fick han sitta passiv hos husse när Henke fick hämta istället & då var han duktig & var tyst. Efter detta var jag lite tveksam till hur jag ska fortsätta med Skott, men efter ett telefonsamtal med Carola så vet jag va jag/vi ska lägga kruten på!

  image315

image316

image317

Och efter en sådan här dag blir man så här trött!!
image319

Kommentarer
Postat av: Terese

Men ååååh vilken liten goding!! ar nu uppdaterat mig lite på Skott-fronten:) Med alla härliga bilder, den i bia-bädden och med täcket är sötast tycker jag:) Lycka till med nya stjärnan, ha en bra helg! Häls Terese

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

En liten tuffing verkar det som! *ler*
Bäst att träna inkallning med detsamma.
Söt som socker är han iaf.

2007-10-19 @ 23:02:16
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Tack för en trevlig dag. Snacka om att Zolo också var trött efter dagens övningar.

Tyckte bilden på Henkes huvud var bäst;) (undrar vem som höll i kameran:)

Ha det så bra imorgon så ses vi på söndag!

KRAMKRAM

2007-10-19 @ 23:03:46
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Tyson

Tack för grattiset i våran blogg! Det känndes så skönt med en kanon start.

Skott bil ju bara sötare och sötare för varje dag!!

Lycka till med allt!
KRAM Tyson

2007-10-20 @ 10:53:54
URL: http://patriksjoberg.webblogg.se
Postat av: Malin och Mingla

Hej, nej det är aldrig lätt när ett älskat djur försvinner men sånt är livet.

Tycker det känns så skönt med Mingla, nu känns det som om det finns ett slut i tunneln och att man kan se det.

Med Anno är det bara bra, hon och Mingla trivs så bra ihop och det är skönt. Just nu är de trötta, hela förmiddagen och halva eftermiddagen har spenderats i skogen.

Vad söt han är Skott! Men det låter som om du fått lite att bita i, så kämpa på.

MVH Malin och hundarna

2007-10-20 @ 15:59:59
URL: http://www.missbossing.se
Postat av: allice

grattis till valpen. Patrick hade sett lilla "puppisen" häromdagen. Han hade missat att ni skulle utöka styrkan. Vill bara säga att ni missade en kanonfest på "RIK"

2007-10-20 @ 16:45:11
Postat av: Karin & Diesel

Världens sötaste Skott!!! Gos med Henke i mysbädden!! Vilken vacker syn!!!

Pappa Japan upp i da´n!!! Gullehuvudet!

Ge nu sjutton i mammas tår!!! Annars jäklar!!

Kram och Kram och Kram från oss!

2007-10-20 @ 17:01:56
URL: http://www.movie-star.se
Postat av: Frida

Hejsan tjejen!

Så söt han är er lilla Scott.

Nu får vi snart ta och träffas det hade varit trevligt.
Kramis

Frida Zlatan och Gizmo

2007-10-20 @ 23:12:53
URL: http://www.frida-andersson.se
Postat av: Guinness

Tjenixen, Henke! Guinness här. Kommer du ihåg mig från spårkursen? Ville bara säga att jag också har delat säng med en brunis ett par dagar. Men jag måste erkänna att det var hon som bestämde och en natt fick jag inte ens komma i närheten av min egen biabädd. Tjejer får alltid som de vill.
Den där Skott verkar vara en busig liten lillebror. Matte blir helt salig när hon ser bilderna. Hon vill att vi också ska få tillökning i familjen men min husse protesterar vänligt men bestämt. Fast jag skulle nog vilja ha en lillasyster om jag får vara med och bestämma.

2007-10-23 @ 17:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback