Klubbmästerskap i Burlöv

Idag har vi varit på klubbmästerskap i Burlöv. Jag ska vara ärlig & säga att mina förberedelser inte har varit dom bästa... =)
4 startande i Lk 2 var vi & 13 starter totalt. Poängen räkans om på något fiffigt sätt så att alla tävlar mot alla oavsett klass & det tycker jag är roligt. Chrispin Fridh var domaren för dagen. Vi fick ihop 144p & en sjunde placering. Vårt program är jag ändå till största delen nöjd med.... Vi fick bra betyg på alla moment (10:a på rutan) fram till hoppet där Henke fick syn på två flaggor som låg  snett bakom hindret. Så på mitt Hopp kommando drog han rakt på flaggorna istället. =(  Apporteringen gick bra & sen kom vårt "svåra" moment fjärren..... jag fick upp honom till sitt efter ett dubbelkommando men vi andra sättande tog det tvärstopp och jag valde själv att nolla. Så kan det gå....

image321


image322


image323


I skrivande stund är Zolo här på besök när hans familj är på bio. Han har fått lära sej den hårda vägen att Henke bestämmer hos oss =) Henke tycker att det räcker med en puppie i huset har han klart & tydligt visat! Zolo vill gärna klättra över Henke när han ligger på golvet vilket inte alls är uppskattat, så han har fått sej ett par rejäla tillsägelser. Brorsorna leker & busar men även här går "polisen" Henke i  emellanåt när han tycker att dom är för stökiga.... Han är verkligen jätteduktig med valpar tycker jag!  Trötta blir dom iallafall mellan varven & tar en liten tupplur....

image324
SKOTT

image325
Skott överst, Zolo underst

Kommentarer
Postat av: Lotta, Troja & Puma

GRATTIS till finfina poäng på KM ! Vad duktiga ni är. Den där Skott ser sååååå bedårande och söt ut :) och vilket häftigt täcke. Tror tyvärr han växt ur det snart... men det var sååååååå fint !

Kram på dej tjejen och pussa på grabbarna

Postat av: Caroline

Duktiga ni är!

Underbara foton på bröderna bus!

Vi har också haft en extra hund ikväll. En goldenvalp som är 15v. ett par timmar när hans husse och matte var på andjakt...utan resultat till min förtvivlan för jag skulle få viltet... Hexa satte minsann Molly på plats! Hon är ju van vid Divas lite lek och bus..och läxning... Diva är mjuk fast hård i sin uppfostran. Hon är mycket tålig och går undan om det blir för jobbigt...

2007-10-21 @ 20:01:19
URL: http://jcav.wordpress.com
Postat av: Stina & Tosseriet

Skönt att du är nöjd med poängen på KM:et, 10:a på rutan är ju kanon. Fin kontakt ni har på fria följet!!

All eloge till Henke som gör ett gott jobb med puppisarna - kan ju inte var helt enkelt att ha två vild battingar att hålla ordning på!!!!

Hoppas ni får en skön veckan!!

Kram Stina

2007-10-21 @ 21:35:12
URL: http://tosseriet.webblogg.se
Postat av: Malin

Bilden på Skott i buren är - såå GO!! Skott han har minsann smygit sig in i mitt vännergalleri på hemsidan ;o) (Får uppdatera bilden efterhand *fniss*) Hoppas vi ses snart!

2007-10-22 @ 12:26:09
URL: http://www.madofi.se
Postat av: bacillen

hittade hit via hundbiten
himmel vilken söt valpunge! ja Henke är förstås urfin han med!
Såg ni har så tuffa skyltar på bilburen, vart finner man såna?

2007-10-22 @ 22:07:46
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Hundbiten

Förlåt själv. Hinner inte heller med alla de bloggar jag skulle vilja hinna med, och ibland går det långt mellan varven... :/

Men gud vilken söting som flyttat in hos er. Man blir ju helt tossig av alla fina bilder! :D Helt underbar...

Nu ska jag sätta mig och läsa ikapp :D

2007-10-23 @ 11:46:02
URL: http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback