Praktisk jakt premiär....

   
image281
Henke höll verkligen koll på vad som hände...


Igår var vi på praktisk duv-jakt för första gången! =) Jag & Henke fick följa med en av Malins kompisars kompis i Eslöv. Tidigt som attans gav vi oss iväg för att vara först på plats när fåglarna bestämde sej för att det var frukost-dax. Med facit i handen så var det inte många hungriga duvor i Eslöv denna morgonen, eller så hade dom varit på fest, för det var inte många som kom från det hållet som vi trodde. ;-) Men det är ju det som är spännande med jakt, man vet aldrig....

Henke skötte sej med bravur! Trots att det inte föll så många fåglar så gick det av en hel del skott och han var knäpptyst och inte en tendens till att kanlla =) Helt fantastiskt! Ett skick gjorde jag i ett sök med snårig terräng. Han var lite förbryllad i början (vilket är förståligt) han visste ju inte vad han letade efter? Men efter en stund så ramlade poletten ner och man såg att han satte på näsan... In i buskagen och ut kommer han med en "skammad" duva, den var skjuten i vingen... Han kom fram och släppte den vid mina fötter, för hans fega mamma vågade inte ta den flaxade fågel! En av skyttarna var nära och han frågade om jag själv kunde "fixa" fågeln, svaret han fick var NEEEEJ!!  Så det ordande han. -PHUU-!! Tur att jag slapp det.... Så det var den apporteringen som Henke fick göra, resten var passivitets träning.... Å det är inget dåligt träningspass, med 3 timmars passivitet kan jag lova! Trötta, blöta,extremt leriga men framförallt stolta över våra duktiga gossar åkte vi hemmåt under förmiddagen! Vill ni läsa om
Oscar så kolla in deras blogg....

Ikväll ska vi till Skurup och träna lydnad, det var inte igår vill jag lova.... Vi har verkligen tagit det lugnt på sista tiden!

Kommentarer
Postat av: Stina & Toss

Visst är det skönt att verkligen komma upp i tid en söndagsmorgon....:-)Duktig Henke som apporterade "riktig" fågel.......kraxande fåglar är ingen höjdare.
Lycka till med träningen ikväll. Vi kan väl höras av och planera in ett träningspass?
See you!!¨
Kram Stina

Postat av: Malin o Oscar

Henke var verkligen SUPERDUKTIG. Visst kändes det som om man hann med mycket du som tom var på IKEA det kan ju inte jag skryta med iaf:)
KRAMKRAM

2007-10-01 @ 17:10:06
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Hej på dej tjejen !!
Åh vi vill också testa praktisk jakt, men det får väl bli någon gång nästa höst hoppas jag ! Vad duktig han var Henke :)
Lycka till med lydnadsträningen... och lycka till med din lille Skott som snart kommer hem (häftigt namn !!!!!!!)
På lördag åker jag & Bittan på Ladies Night.... jag kommer troligtvis hylla Karin & dig i min blogg sen *blink*. Och det pirrar redan i magen bara jag tänker på MAAAAAARTIN !!! *skrattar*
Kraaaaaaaaaam tjejen

2007-10-01 @ 20:17:31
URL: http://www.friden.de
Postat av: Malin

Härligt att testa lite "på riktigt"! Vaa? Fixade du inte fågeln?? ;o) Vet var du kan träna..

2007-10-04 @ 17:33:51
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback